Hold gode, konstruktive og ligeværdige klientsamtaler

Undgå misforståelser! Kommunikér klart og enkelt, og få accept af dit budskab uden at vende klienten imod dig. Kurset lærer dig hvorfor nogle samtaler kan blive vanskelige, og ikke mindst, hvordan du forbereder og håndterer den, så alle får en god oplevelse.

Kurset tager udgangspunkt i egne eksempler og erfaringer fra hverdagen.

 

Dét får du med hjem fra kurset

  • Enkle samtaleværktøjer, du kan bruge i dagligdagen
  • Træning i samtaleteknik
  • Kendskab til din egen adfærd, når en samtale bliver vanskelig
  • Tips til forberedelse og håndtering af potentielt vanskelige klientsamtaler
  • Kendskab til kommunikationens betydning, både mundtligt og kropsligt
  • Vende vanskelige samtaler til win-win samtaler
  • Øget arbejdsglæde, også i pressede situationer

 

“Vi har haft et rigtig godt samarbejde med uddannelseshuset fra de indledende snakke om kursusindhold, tilrettelæggende korrespondancer til selve kursets afholdelse.

Der har været en professionel styring af forløbet hele vejen. Kursusgiveren var oplagt og havde lavet et program der passede vores ønsker. Mine kollegaer og jeg var meget tilfredse med kursusdagen og indholdet. Diskussionerne har givet alle stof til eftertanke. Jeg kan derfor give mine anbefalinger til andre der skulle overveje at benytte Uddannelseshuset”

Anders Wedel, Tandlægecentret Randers

 

Dét kommer du til at arbejde med på kurset

Kurset er et deltageraktivt kursus, hvor der skiftes mellem oplæg, små øvelser, erfaringsudveksling, dialog og gruppearbejde.

Vi arbejder blandt andet med:

  • Den annerkendende tilgang til al kommunikation
  • Hvorfor bliver en kunde/klientsamtale vanskelig?
  • Skal samtalen tages nu, eller kan den med fordel udsættes?
  • Hvordan du håndterer en vanskelig situation, uden at blive vred
  • Sæt dig i klientens sted og håndter situationen bedre
  • Hvornår kan du tillade dig, at sige fra overfor klienten?
  • Hvordan du bruger dine styrker/svagheder konstruktivt i samtalen
  • Konstruktiv feedback til dine kolleger
  • Hvordan sikrer I en fælles samtalekultur
  • Hvilken persontype er klienten, og hvordan håndter du de forskellige typer?

 

Målgruppe

Enkeltpersoner, teams, afdelinger eller hele organisationer som ønsker at blive bedre til at håndtere vanskelige kunder/klienter i praksis. Brancher: Fx Tandlæger, Læger, Behandlere, Sagsbehandlere, Rådgivere, Serviceteknikkere

Kursusform

1 eller 2 dages intensivt kursus fra kl. 9.00 til 16.00  (Bemærk: Samtalekultur og Persontyper, indgår kun i 2- dags kurset)

Kontakt Carsten Thybo direkte, hvis du har spørgsmål til kurset.

Eller, hvis du som kommende deltager, eller medarbejder i HR eller personale har brug for rådgivning omkring mulighederne for at få afholdt et kursus hos jer.

Kontakt os nu, vi sidder klar til at hjælpe dig videre med din kursusidé.

Telefon: 45 42 32 44

Email: ct@uddannelseshuset.dk