Uddannelseshuset – Åbent hold

Okt. 2021

Læsehastighed FØR kurset – 203 ord./min.
Læsehastighed EFTER kurset- 452 ord/min.

Forståelse FØR kurset – 83%
Forståelse EFTER kurset – 81%

2,2 gange forøgelse af læsehastigheden

Bornholms Regionskommune

Sept. 2021

Læsehastighed FØR kurset – 216 ord./min.
Læsehastighed EFTER kurset- 635 ord/min.

Forståelse FØR kurset – 67%
Forståelse EFTER kurset – 66%

2,9 gange forøgelse af læsehastigheden

CBS Masterstuderende

Aug. 2021

Læsehastighed FØR kurset – 192 ord./min.
Læsehastighed EFTER kurset- 603 ord/min.

Forståelse FØR kurset – 69%
Forståelse EFTER kurset – 73%

3,1 gange forøgelse af læsehastigheden

Solrød Kommune

Aug 2021

Læsehastighed FØR kurset – 189 ord./min.
Læsehastighed EFTER kurset- 432 ord/min.

Forståelse FØR kurset – 58%
Forståelse EFTER kurset – 70%

2,3 gange forøgelse af læsehastigheden

DTU – MBA Students

Sep. 2021 (Afholdt på engelsk)

Læsehastighed FØR kurset – 302 ord./min.
Læsehastighed EFTER kurset- 558 ord/min.

Forståelse FØR kurset – 74%
Forståelse EFTER kurset – 75%

1,8 gange forøgelse af læsehastigheden

Uddannelseshuset – Åbent hold

Sept. 2021

Læsehastighed FØR kurset – 189 ord./min.
Læsehastighed EFTER kurset- 388 ord/min.

Forståelse FØR kurset – 67%
Forståelse EFTER kurset – 67%

2,0 gange forøgelse af læsehastigheden

DTU – MBA Students

Sep. 2021 (Afholdt på engelsk)

Læsehastighed FØR kurset – 241 ord./min.
Læsehastighed EFTER kurset- 704 ord/min.

Forståelse FØR kurset – 71%
Forståelse EFTER kurset – 76%

2,9 gange forøgelse af læsehastigheden

Uddannelseshuset – Åbent hold

Maj. 2021

Læsehastighed FØR kurset – 191 ord./min.
Læsehastighed EFTER kurset- 482 ord/min.

Forståelse FØR kurset – 62%
Forståelse EFTER kurset – 73%

2,5 gange forøgelse af læsehastigheden

Sådan beregner vi resultaterne

Deltagernes læsehastighed og forståelse måles før og efter kurset. Det viste resultat er et gennemsnit for hele holdet, og der vil være forskel i de individuelle resultater.

Forståelsen måles ved checkspøgrsmål til den læste tekst, og angives som et gennemsnit for holdet. Generelt fastholdes, eller forbedres, forståelsen ved hurtiglæsning.