Alle samtaler skal være gode samtaler!

Ikke alle samtaler er lige behagelige, men du kan lære at gøre alle samtaler til gode samtaler. På kurset lærer du lære hvorfor nogle samtaler kan blive vanskelige, samt hvordan du kan håndtere dem, så det bliver en god og konstruktiv oplevelse for begge parter.

Du lærer en masse om din egen adfærd i samtaler der er i fare for at løbe af sporet. Samt hvordan du holder dig uden for en evt. konflikt, og fremstår problemløsende og professionel, uanset samtalens karakter.

Dét tager du med hjem fra kurset

  • Bedre håndtering af vanskelige kunde- eller borger samtaler
  • Færre klager fra kunder/borgere
  • Kendskab til egen adfærd overfor den vanskelige kunde eller borger
  • Kende kommunikationens betydning i kunde/borger-relationen både mundtligt og kropsligt
  • Kendskab til konflikthåndtering og forebyggelse af konfliktsituationer
  • Vende vanskelige situationer til win-win situationer
  • Øget arbejdsglæde også i pressede situationer
  • Du udarbejder en individuel plan over læringspunkter

Dét kommer du til at arbejde med på kurset

Kurset er deltageraktivt kursus hvor der skiftes mellem oplæg, små øvelser, erfaringsudveksling, dialog, gruppearbejde mm. i et uhøjtideligt kursusmiljø. Kurset tager i høj grad udgangspunkt i din egne erfaringer fra hverdagen i mødet med vanskelige kunder.

  • Hvordan enhver borgersamtale bliver til en god samtale
  • Hvornår er en kunde eller borger vanskelig?
  • Hvorfor oplever kolleger konfliktsituationer forskelligt?
  • Hvordan håndterer jeg en vanskelig situation uden at blive vred?
  • Sæt dig i kundens sted og håndtér situationen bedre
  • Hvilken betydning har kommunikation for enhver relation?
  • Hvornår – og kan jeg tillade mig at sige fra overfor kunden/klienten?
  • Hvilke områder er du god til, og hvad kan du med fordel ændre i forhold til din nuværende håndtering af den vanskelige kunde/klient?

Målgruppe for den gode kunde- eller borgersamtale

Enkeltpersoner, teams, afdelinger eller hele organisationer som ønsker at blive bedre til at holde gode samtaler med vanskelige kunder eller borgere.

Kursusform

1 eller 2 dages intensivt kursus fra kl. 9.00 til 16.00 Kurset er meget deltageraktivt, og du kommer til at arbejde med dine og andres relevante cases under kurset, så alle samtaleværktøjerne bliver afprøvet i meget realistiske situationer.

Vil du i gang med at holde gode samtaler hos jer?

 

Kontakt Carsten Thybo direkte, hvis du har spørgsmål til kurset.

Eller, hvis du som kommende deltager, eller medarbejder i HR eller personale har brug for rådgivning omkring mulighederne for at få afholdt et kursus hos jer.

Kontakt os nu, vi sidder klar til at hjælpe dig videre med din kursusidé.

Telefon: 45 42 32 44

Email: ct@uddannelseshuset.dk