Hvem har fordel af progressive samtaler?

Sagsbehandlere i A-kasser, og alle som i øvrigt arbejder med resultatskabende samtaleforløb. Samt medarbejdere der har ansvaret for samtaleforløb, og ønsker en opdateret værktøjskasse til at gøre samtalerne endnu mere positive og resultatskabende.

Kurset

Vi ved at progression i samtalen med ledige er lig med øget jobsandsynlighed. Men en ting er teori et andet er praksis. På kurset lærer du nogle helt konkrete værktøjer som sætter dig i stand til at forberede og planlægge en samtale. Vi tager udgangspunkt i dine egne eksempler, og lærer dig at sætte mål op for alle samtaler, og som vil hjælpe dig med at styre samtalen henimod et JA.

Dét får du med hjem fra kurset

Efter dette kursus er du endnu bedre klædt på til at forberede og planlægge en optimal samtale, baseret på konkrete mål for den enkelt borger. Du lærer at planlægge din dialogstrategi, og gennemføre din plan for samtalen. Fordelene for parterne, er mere vedkommende og succesrige samtaler, som hurtigere fører borgeren til et JA, baseret på hvad der er muligt.

Derudover kan du

  • Skelne mellem forskellen på forberedelse og planlægning af en samtale
  • Sætte mål og rammer for dine samtaler
  • Fastholde ressourcefokus og ændre en retorik fra ”Kan ikke” til ”Kan”

Dét kommer du til at arbejde med på kurset

Vi arbejder med en anerkendende/værdsættende tilgang til kommunikation, samt ressourcemodellens samt progressive kommunikationsværktøjer. Med udgangspunkt i  i håndbogen ”Jobrelaterede Samtaler” fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, sikrer vi, at alle modeller kan overføres direkte til daglig praksis.

Der arbejdes bl.a. med følgende emner:

  • Samtalens psykologi
  • Gennemførelse af progression i samtalen – trin for trin
  • Samtalens forskellige faser:
    • Planlægning og forberedelse
    • Kontakt, tillid og roller
    • Information
    • Argumentation og bearbejdning
    • Beslutning
  • Anvendelse af metoden i individuelle medlemssamtaler og tre-partssamtaler

Vi tager udgangspunkt i dine egne relevante cases, som vi bruger til at omsætte teori til praksis. Du må være indstillet på at indgå aktivt i situationsspil, øvelser og træning af teknikker.

Kursusform

1 eller 2 dages intensivt kursus fra kl. 9.00 til 16.00, med fokus på casebaseret dialog og samtaletræning.

 

Kontakt Carsten Thybo direkte, hvis du har spørgsmål til kurset.

Eller, hvis du som kommende deltager, eller medarbejder i HR eller personale har brug for rådgivning omkring mulighederne for at få afholdt et kursus hos jer.

Kontakt os nu, vi sidder klar til at hjælpe dig videre med din kursusidé.

Telefon: 45 42 32 44

Email: ct@uddannelseshuset.dk