Hvem kan med fordel deltage i Salg for ikke sælgere?
Kurset Salg for ikke sælgere, henvender sig til alle, der dagligt har kontakt til eksisterende og nye kunder og mulighed for, via den gode kundedialog, at bidrage til salget og dermed omsætning og indtjeningen i virksomheden.
Det kan være nye og mere erfarne sælgere, interne sælgere, kundeservice, ekspedienter og medarbejdere der bare en gang imellem møder kunder i virksomheden og på f.eks. messer og i møder.
Jeg vil godt på vegne af alle hos IDEALHUSE takke for et fremragende kursus, som i den grad har levet op til vores forventninger, inspireret os og givet os nogle gode værktøjer til at løse vores fremtidige kommunikative udfordringer.
Jeg kan derfor give mine anbefalinger til andre der skulle overveje at benytte uddannelseshuset som kursusgiver.
Kurset
Salg er sjovt og spændende når man træner i det, og ved hvordan man skaber den gode stemning med kunderne.
Og uden salg – ingen virksomhed.
Derfor er det vigtigt, at alle med en form for kundekontakt ved, hvordan man kan motivere kunderne til at købe, uden at presse dem.
Kunder køber når de oplever sig godt og professionelt behandlet.
Og netop derfor bør alle med kundekontakt vide hvad salg er og hvordan det bliver helt naturligt at sælge som en del af den naturlige kundeservice.
Dét får du med hjem fra kurset
- Viden om hvad salg egentlig er for noget
- Lette værktøjer til at forstå kunden endnu bedre
- Lette værktøjer til at motivere kunderne til at købe uden at presse dem
- Viden om hvordan du ved hvornår en kunde er klar til at købe
- Værktøjer til at besvare indvendinger og modstand fra kunderne på en måde så kunden får lyst til at samarbejde med os
- Værktøjer til at præsentere en pris på en let og meget værdifuld måde for både kunden og sælgeren
Dét indeholder kurset Salg for ikke sælgere
Kurset er planlagt som en vekselvirkning mellem teori, dialoger og øvelser. Der er ingen fast facit på hvordan man sælger og derfor er det vigtigt at vi på kurset deler viden, ideer og erfaringer om samværet med kunder og salgets faser.
Vi lægger vægt på, at du får mulighed for at afprøve og træne værktøjerne på kurset. Det som skal læres, bliver lært på kurset og vi tager meget gerne udgangspunkt i deltagernes egne cases og hverdag.
Regn derfor med at komme fra kurset med masser af ideer til bedre dialoger med kunderne og masser af muligheder for øget salg.
Der arbejdes bl.a. med følgende emner:
- Hvad er salg egentlig for noget?
- Skal salg læres og trænes eller er det bare noget vi kan?
- Hvordan motiverer vi kunderne til at købe frem
- for at skulle sælge og presse unødigt?
- Hvad er købssignaler fra kunder for noget?
- Hvordan behandler vi indvendinger på en super professionel måde?
- Hvad er et Købscenter i samværet med kunder?
- Hvordan præsenter vi en pris på en super værdifuld måde
- Og meget mere…
Samarbejdet med Uddannelseshuset har fungeret upåklageligt. De har været tilpas opsøgende og ydet den service, vi havde behov for. Vi har især været glade for den systematiske evaluering af kurserne.
Deltagerne har haft et stort udbytte af kurserne og rigtig mange aha-oplevelser, som var præcis det ønskede mål.
Jeg vil gerne anbefale kurserne til andre med et ønske om at sætte fokus på, hvordan vi servicere vores samarbejdspartnere og kunder allerbedst.
Kursusform
1 eller 2 dags intensivt kursus fra kl. 09.00 – 16.00.
Vi arbejder med masser af gruppearbejde og praktisk træning, hvor problemstillinger og værktøjer bliver prøvet af, så du kender dem i praksis, når du er tilbage på arbejdet.
Vi tager altid udgangspunkt i dine oplevelser og erfaringer, og arbejder med forskellige kommunikations-, samtale- og salgsværktøjer, som er skræddersyet til dig og din virksomhed.
Kontakt Carsten Thybo direkte, hvis du har spørgsmål til kurset.
Eller, hvis du som kommende deltager, eller medarbejder i HR eller personale har brug for rådgivning omkring mulighederne for at få afholdt et kursus hos jer.
Kontakt os nu, vi sidder klar til at hjælpe dig videre med din kursusidé.